Viktigt på riktigt – för dig som går i mellanstadiet

Viktigt påriktigt_160x220

Kursstart den 1 september!

80 % av alla unga har klimatångest och är oroade för framtiden. Genom att få kunskap och redskap om hur man kan leva mer hållbart önskar vi inge hopp som svar på klimatångesten. Alla kan vara med och bidra till en bättre värld!

Viktigt på riktigt är en eftermiddagsaktivitet för barn i mellanstadieåldern. Vi möts i Kyrkettan vid Gustavsbergs Kyrka och går sedan en gemensam naturvandring då vi diskuterar olika aspekter som miljö och klimat, kemikalier omkring oss, skogen, ekosystem och Östersjön. Helt enkelt saker som är viktigt på riktigt!

Viktigt på riktigt är utformad som en kurs för barn i 10-12 -årsåldern. Anmäl gärna intresse eller hör av dig vid frågor. Kurstillfällena är 1/9, 22/9, 6/10, 20/10, 3/11 och 17/11. Varje gång går vi på en naturvandring, och pratar om olika teman inom miljö och klimat. Vid sista tillfälle kommer alla barn som deltagit få en diplom.

Vi som leder kurstillfällena är Outi Kilkki från Naturskyddsföreningen och Hanna Thorell från Rädda barnen.

Outi når ni på 0735-10 63 61 eller outi.kilkki@gmail.com.

Varmt välkomna!