Mer Natursnokar!

Missade du Natursnoksträffen i helgen? Fler träffar är på gång, och Värmdökretsen har ytterligare en ny Natursnoksledare, Lena Franzén Andersson. Lena ska starta en fast grupp, som ska träffas 7 gånger sammanlagt före sommaren 2015, med en första träff den 2 november. Så här skriver hon:

Natursnok

En blivande natursnokare på Saltarö

Nu startar en Natursnoksgrupp på Saltarö för barn 2-12 år och deras familjer/annan vuxen. Häng med, ni med!

Söndag den 2 nov kl 10-13 ses vi vid grillplatsen vid Saltarö Barnbad (längst ned på Saltarö Alléväg och till höger vid tennisbanorna). Där får barnen lära sig hur man bäst gör upp en eld. Vi umgås, fikar och tillsammans med barnen tittar på svampar och mossor, genom en lupp. Vi leker roliga lekar och lär om naturen, både stora och små. Aktiviteten är kostnadsfri den första gången. Vill man sedan vara med i Natursnokarna fram till sommaren 2015 (6 gånger till) så kommer det att tas ut en avgift på 100kr/familj för att täcka materialinköp. Det finns plats för ca 10-15 barn i gruppen och alla barn måste ha en vuxen med sigsom har ansvaret för barnet under aktiviteterna. Först till kvarn gäller. Man bör vara medlem i Naturskyddsföreningen för att delta i aktiviteten.

Anmäl dig via mail till natursnokarnasaltaro@hotmail.com. Du får ett bekräftelsemail om ni får plats i gruppen och har du frågor eller får förhinder att komma så hör av dig snarast. Ta med: förmiddagsfika/lunchmatsäck , sittunderlag och kläder efter väder. Ser fram emot att ses och ha roliga aktiviteter tillsammans på Saltarö i höst/vinter/vår.