Klädbytardagen den 14 april 2018

Vårens höjdpunkt, som blivit en tradition för Naturskyddsföreningen i Värmdö närmar sig, nämligen klädbytardagen!

Vi deltar i kampanjen Sveriges största klädbytardag som ”stora” Naturskyddsföreningen håller i, den 14 april, då vi ses på Gustavsbergs bibliotek kl 11.30-15. För att klädbytet ska gå smidigt, ber vi er att komma och lämna in kläderna på Gustavsbergs bibliotek dagen innan, på fredagen den 13 april. Vi är på plats och tar emot kläder kl 16-17. Det går även att lämna in kl 11-1.30 på själva dagen, och kl 11.30 öppnas dörrarna för alla bytessugna.

• Man får lämna i max 5 plagg/person, och för varje inlämnat plagg får man en biljett att handla med på lördagen, ett plagg per biljett.
  • Det lönar sig att komma tidigt, då utbudet är som störst!
  • Tänk på att plaggen som lämnas in ska vara hela och rena, någon annan ska kunna tycka att det är fint även om man själv tröttnat.
  • Skor och barnkläder tas emot också

Bilden är tagen på en klädbytardag i Gustavsberg för några år sedan.

Detta är det perfekta tillfället att rensa hemma och göra plats för nytt! Genom att byta klkäder med varandra tär vi inte på jordens resurser och dessutom kostar det ingentig. På plats finns mer info om miljövinsterna med att byta kläder.

Varmt välkomna!

Frågor? Outi Kilkki svarar på frågor, 0767 77 55 66