Naturskyddsföreningen Värmdös partienkät – Hur ska vi ställa om till ett hållbart samhälle?

Hej politiker i Värmdö!

Vi i Naturskyddsföreningen Värmdö vill inför höstens val göra det lätt för våra medlemmar att veta hur partierna står i beslut som är viktiga för vår miljö. Därför vill vi gärna att ni besvarar följande fråga med tydliga svar på vad ni anser är viktiga åtgärder framöver inom de olika kategorierna. Eftersom trafiken har varit mycket på agendan under året vill vi gärna ha extra tydliga svar inom detta ämne. Om det är något ni tycker fattas, ta gärna upp det under övrigt.

Vilka åtgärder prioriterar ert parti, under kommande mandatperiod, för att ställa om till ett hållbart samhälle i Värmdö inom följande ämnen?:

• Trafik:
    Cykelinfrastruktur
    Kollektivtrafik
    Nya vägar (Hemmesta sjöäng och Ekedal)
    Laddinfrastruktur
    Infartsparkeringar

• Energi

• Avfall och återvinning

• Avlopp och bräddningar

• Klimatanpassning

• Naturvård och skyddade områden